حافظه‌های پرسرعت SSD اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از سیستم‌های ما تبدیل شده‌اند و در کنار حافظه‌های سنتی HDD، می‌توانند برای کاربر افزایش سرعت چشمگیری به همراه داشته باشند.

سامسونگ قصد دارد در سال 2024 و طی چندین مرحله جداگانه، قیمت تراشه‌های NAND خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهد.

به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال ایجاد تغییرات چشمگیر در بازار است، چرا که گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که Samsung به دنبال اقداماتی برای افزایش قیمت SSD و کنترل سطح سهام خودش در بازار بین‌المللی است.

یک شرکت تحقیقاتی به نام Trendforce که تغییرات بازار فناوری را رصد می‌کند، اخیراً اخبار بدی را به اشتراک گذاشته است. طبق اطلاعات منتشر شده، سامسونگ به دنبال افزایش قیمت مستقیم حافظه‌های SSD خود از جمله سری QVO و EVO نیست، بلکه قصد دارد قیمت تراشه‌های فلش NAND را افزایش دهد.

به گزارش Digitaltrends، به نظر می‌رسد که به زودی شاهد افزایش پلکانی قیمت حافظه‌های SSD خواهیم بود، چرا که سامسونگ در نظر دارد برای نیمه اول سال 2024، هر سه ماه یک بار قیمت تراشه‌های حافظه را 20 درصد افزایش دهد.

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان تراشه NAND در جهان به شمار آمده و این افزایش چند مرحله‌ای قیمت بدون شک بر روی تمام محصولات عرضه شده توسط تولیدکنندگان شخص ثالث تأثیرگذار خواهد بود.

البته باید در نظر داشته که در این بازار سامسونگ تنها نیست و شرکت‌های دیگری همچون Micron و SK Hynix نیز با آن رقابت می‌کنند. با این حال، اگر قیمت ویفرهای NANDسامسونگ سر به فلک بکشد (به گفته برخی تا 44 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت)، تمام بازار حافظه SSD تحت تاثیر قرار می‌گیرد.