این درایو ذخیره‌سازی که توسط شرکت سامسونگ تولید شده است، دارای بدنه آلومینیومی با پوشش لاستیکی است که به آن ظاهری مدرن و مقاومت در برابر سقوط و ضربه می‌بخشد.

سامسونگ درباره این دستگاه توضیح می‌دهد که پوشش لاستیکی آن نه تنها به آن ظاهری زیبا و مدرن می‌بخشد، بلکه آن را برای کنترل حرارت و راحتی در نگه داشتن در دست نیز ایده آل توصیف می کند.

اس‌اس‌دی T9 سرعت خواندن و نوشتن متوالی تا 2،000 مگابایت بر ثانیه را از طریق رابط USB 3.2 Gen 2×2 ارائه می‌دهد. این SSD قابل حمل T9 سامسونگ دو برابر سریعتر از T7 است و در گزینه‌های 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت عرضه می‌شود.

با توجه به ظرفیت های مختلف درایو (1TB، 2TB و 4TB)، کاربران می‌توانند براساس نیازهای خود گزینه مناسب را انتخاب کنند. ظرفیت بالا و سرعت بالا این درایو، آن را به یک ابزار عالی برای کاربرانی که به طور مداوم با حجم زیادی از داده ها کار می‌کنند تبدیل می‌کند.

سامسونگ می‌گوید سرعت T9 دو برابر نسل قبلی خود یعنی T7 (انتخاب قبلی Engadget برای بهترین SSD قابل حمل) است. این شرکت در یک اطلاعیه مطبوعاتی نوشته است: «رابط USB امکان استفاده از دو کانال عملکرد 10 گیگابایت بر ثانیه را امکان پذیر می‌کند تا نرخ انتقال داده 20 گیگابایت بر ثانیه را فراهم کند. در این حالت، سرعت بیشتری را هنگام انتقال فیلم‌ها با وضوح بالا یا فایل‌های بزرگ ارائه می‌کند و به طور موثر در زمان تولیدکنندگان محتوا در هنگام کار سنگین مانند ویرایش ویدیو صرفه‌جویی می‌کند». شرکت سامسونگ ادعا می‌کند که می‌تواند یک ویدیوی 4 گیگابایتی را در مدت دو ثانیه، یا یک ضبط 90 دقیقه‌ای 4K را در مدت 12 ثانیه انتقال دهد.

درایو SSD جدید سامسونگ می‌تواند در دماهای بین 0 تا 60 درجه سلسیوس کار کند. این دستگاه همچنین از رمزگذاری سخت‌افزاری AES 256-bit بهره می‌برد. غول فناوری کره جنوبی یک نرم‌افزار مخصوص موسوم به Samsung Magician 8.0 را هم همراه این درایو عرضه می‌کند.

این SSD با دو نوع کابل عرضه می‌شود: کابل USB Type C to C و کابل USB Type C to A. این به معنای آن است که شما می‌توانید این SSD را به هر دستگاهی که از این نوع کابل‌ها پشتیبانی می‌کند، متصل کنید. این امر برای استفاده آسان و سریع‌تر از این SSD بسیار مناسب است.

حافظه SSD جدید سامسونگ دارای یک گارانتی محدود پنج ساله است. این به معنای اطمینان شرکت سامسونگ از کیفیت و عملکرد بالای این محصول است و در صورت بروز هرگونه مشکل در طول پنج سال پس از خرید، شما می‌توانید از خدمات پشتیبانی و تعمیرات شرکت استفاده کنید.

T9 با نرم‌افزار Magician شرکت سامسونگ سازگار است که امکان انجام آزمون عملکرد، ویژگی‌های امنیتی و به‌روزرسانی فریمور را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، macOS و اندروید قابل اجرا است.