(Samsung SSD) سرور نوعی کامپیوتر همیشه روشن و آماده دریافت درخواست از سوی کاربران است و همانطور که از نام آن مشخص است یعنی خدمت رسان در شبکه و متشکل از نرم افزارها و سخت افزارهای پیشرفته است که قطعات مختلفی از جمله رم، فضای ذخیره‌سازی و پردازنده در آن تعبیه شده است.

سرور اچ پی در شبکه تنها در محدوده یک شبکه داخلی فعالیت میکند و تمام کامپیوتر‌های موجود در این شبکه از Server فرمان میگیرند. اگر همین شبکه را گسترده‌تر در نظر بگیریم، مجموعه‌ای از سرورهای اینترنتی در بستر اینترنت در اختیار کاربران خواهند بود. خرید سرور اچ پی تمام نیازهای محاسباتی شما را برطرف میکند.

ظاهر هر سرور در نحوه‌ی قرارگیری آن در داخل رک تأثیرگذار است. سرور hp سری ProLiant از لحاظ ساختار به 2 دسته DL و ML تقسیم میشود.

سرور hp در یک شبکه به سایر سوئیچ‌ها و روترها متصل میشود که مجموعه‌ی آن میتواند به صورت وب سرور و سرویس‌های مختلف در اختیار کاربران قرار گیرد. با کمک وب سرور میتوانید وب‌سایت‌های مختلف را مدیریت کنید، جستجو کنید یا با دیگر کاربران در فضای اینترنت ارتباط برقرار کنید.

سرور در دیتاسنتر هم مشابه شبکه محلی عمل میکند. به هر سرور یک آدرس IP اختصاص داده می‌شود؛ اما کاربران برای اتصال راحت‌تر از نام دامنه استفاده میکنند. وظیفه تبدیل نام دامنه به IP Address سرور مورد نظر را DNS سرور بر عهده دارد.

مزیت هایی که سرور hp با خود به همراه دارد

  • سخت افزار داخلی این سرورها بسیار گوناگون و متنوع بوده اند، از این رو با بودجه در نظر گرفته شده میتوان بهترین کانفیگ سرور را که نیازهای اصلی سازمان را برطرف کند تهیه نمود.
  • قابلیت اطمینان بالا یا High Reliability از خاموش شدن سرور در بازده زمانی کوتاه جلوگیری میکند. این موردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت سرورها به گونه ای طراحی میشوند که بیشترین کارایی و اطمینان را داشته باشند.
  • دیتاسنترهای استاندارد را میتوان محلی جهت نگهداری سرورها در نظر گرفت. طراحی سرورهای hp نیز کاملا مطابق با آخرین و به روزترین تکنولوژی این دیتاسنترها به پیش می روند.
  • از دیگر مزیت هایی که سرور اچ پی میتواند برای کاربران داشته باشد این بوده که آن ها میتوانند از قابلیت انعطاف پذیری نهایت بهره و استفاده را ببرند. انواع سرورها از این قابلیت برخوردار هستند تا با یک دیگر مطابقت پیدا کنند و با انواع تجهیزات شبکه و همچنین نرم افزارها ارتباط برقرار کنند.

 پر فروش ترین سرور hp

در زمینه خرید و فروش سرور hp سوالات مختلفی ممکن است به وجود بیاید. از رایج ترین سوالات در همین زمینه این بوده که کدام یک از سرورها توانسته درصد فروش بیشتری را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر میتوان گفت پر فروش ترین سروری که در بازار موجود میباشد، سرور hp DL380 G 10 است که همراه با خود مشخصات فنی قدرتمندی را به خود اختصاص داده است.

وب سرور

سرورهای اچ پی در سری های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها میتوانند مزیت های خاص خودشان را داشته باشند. این نوع سرورها در راه‌اندازی وب‌سایت‌ها و هاستینگ نیز کاربرد دارند. برای راه اندازی وب سرور نیاز به سخت افزاری می باشد که  بتواند ظرفیت و پردازش مناسبی جهت تبادل ارتباط بر روی فضای اینترنت ایجاد کند. سرور hp این نیازها را بطور شفاف برطرف کرده است.

هاستینگ که تعریف دیگر آن وب سرور کامپیوتری هست که به درخواست صفحات یا پرونده های HTML پاسخ می دهد. به برنامه هایی که به محتوای وب پاسخ می دهند ، کاربر گفته می شود. مرورگر وب در واقع کاربری هست که پرونده HTML را از سرور وب درخواست می کند. وب سرور از دو قسمت تشکیل شده است: یکی سرور فیزیکی (یا مجازی) که میزبان نرم افزار است و دیگری نرم افزاری است که محتوای سایت را در اختیار کاربران قرار می دهد.

میل سرور

این نوع سرور برای ارسال و دریافت ایمیل کاربرد دارد و می‌توان از آن برای ارائه خدمات ایمیل استفاده کرد و یا به عبارت دیگر میل سرور نرم افزاری است که مانند یک شبکه رایانه ای عمل می کند و عملکرد اصلی آن تبادل ایمیل یا نامه های الکترونیکی است. در حقیقت ، میل سرور  از ویژگی ها و خدمات ویژه ای برخوردار هستند که برای ارسال نامه از یک سرور به سایت ها و ایمیل های دیگر استفاده می شود و ما فقط با یک کلیک یک دکمه از این روند ارسال اطلاعات استفاده می کنیم.

میل سرور برنامه ای است که ایمیل‌‌های ارسالی از کاربران محلی (افرادی که یک دامنه مشابه دارند) و فرستنده‌های از راه دور را دریافت کرده و ایمیل‌های خروجی را ارسال می‎‌کند. میل سرورها میتوانند بر روی سرورهای اختصاصی یا سرور های اشتراکی که توسط شرکت های ISP ارائه شده است قرار بگیرند. سازمان ها برای رعایت حریم خصوصی و برقراری امنیت بیشتر بر روی اطلاعات ترجیح می دهند از سرور اختصاصی استفاده کنند. و بابت این موضوع اقدام به خرید سرور hp کرده و بستر امن را برای کاربران خود فراهم می کنند.

دیتا سرور

دیتا سرور ها همچنین به عنوان داده های پایگاه های شناخته می شوند ، که به عنوان پایگاه داده اصلی داده های سازمان عمل می کنند و ذخیره ، انتقال و پردازش را تسهیل می کنند.

به طور کلی ، تعاریف مربوط به سرورهای داده به شرح زیر است:

تجزیه و تحلیل داده ها ، ذخیره سازی ، امکان تبدیل داده ها ، آرشیو

هدف اصلی استفاده از دیتا سرور ذخیره سازی مقادیر زیادی از داده ها و دسترسی آسان آن برای همه است.

ذخیره سازی اطلاعات در حجم های گسترده دقدقه مدیران در شبکه های بزرگ می باشد که شامل هزینه های سنگینی برای سازمان ها می باشد. از این حیث قیمت سرور hp این نگرانی ها را برطرف کرده است.

 اپلیکیشن سرور

نرم‌افزار یا اپلیکیشن مورد استفاده کاربران بر روی این سرور نصب می‌شود. اغلب بازی‌ها و نرم‌افزارهای آنلاین به همین طریق عمل می‌کنند. سرور اپلیکیشن  در رایانه از طریق شبکه برنامه ای توزیع می شود که منطق تجاری برنامه را فراهم می کند. در واقع ، برنامه سرور بستری را برای توسعه برنامه های وب و همچنین ایجاد زیرساخت مناسب برای اجرای برنامه ها مهیا می کند.  زیرساخت‌های سرور اپلیکیشن بر روی یک مدل layer service اجرا می‌شود. این سرور اجزای مختلفی را ارائه می دهد که یک توسعه دهنده نرم افزار میتواند از طریق API به آنها دسترسی پیدا کند. عملکرد اصلی یک اپلیکیشن سرور پشتیبانی از طراحی صفحات وب dynamic است. سخت افزار مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن سرور می بایست قدرت پردازش بالایی داشته باشد. سرور hp با بهره گیری از 2 پردازنده Intel Xeon بالاترین کارایی برای پردازش اطلاعات را ایجاد می کند.

فایل سرور

این نوع سرور یکی از ساده‌ترین انواع سرور جهت به اشتراک‌گذاری فایل است. و به عبارت دیگر فایل سرور کامپیوتری است که مسئولیت مخزن اصلی و مدیریت فایل‌های داده را بر عهده دارد. به‌گونه‌ای که دیگر کامپیوترهایی که در آن شبکه حضور دارند، بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

مدیا سرور

این مدیا سرور جهت اشتراک‌گذاری سرویس‌های چند رسانه‌ای مانند یوتیوب کاربرد دارد.

بر روی سرور hp می‌توان سیستم‌های عامل متفاوتی را نصب کرد. با توجه به نوع سرور اچ پی، نرم‌افزارهای مورد نیاز و انتظاری که از آن داریم، سیستم عامل مورد نظر انتخاب و نصب می‌شود.
دسته بندی سیستم عامل سرور
لینوکس: توزیعات متنوع لینوکس مانند دبیان، سنت او اس، اوپن سوزه
ویندوز: نسخه‌های مختلف ویندوز مانند ویندوز سرور 2019، ویندوز سرور 2016، ویندوز سرور 2012، ویندوز سرور 2008
مجازی‌ساز: نرم‌افزارهای مجازی‌سازی مانند VMware ESXI , VirtualBox, Hyper-V

ویژگی های سرور اچ پی چیست؟

عملکرد و راندمان بسیار بالا
قدرت پردازش و قدرت محاسباتی زیاد
امنیت پیشرفته
منابع سخت‌افزاری قدرت‌مند
امکان ارتقاء سخت‌افزاری
اتصال دائمی به اینترنت
امکان پیاده‌سازی Raid نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

سرورهای hp از حیث ارائه خدمات به دو دسته سرور اشتراکی و سرور اختصاصی تقسیم ‌بندی می‌شوند.
سرور اشتراکی: بر روی سرور اشتراکی تعدادی وب سایت و دیتابیس تعریف می‌شود و همان‌طور که از نام آن مشخص است؛ منابع اعم از پردازنده، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و رم بین کاربران به اشتراک گذاشته خواهد شد.
سرور اختصاصی: سازمان‌های بزرگ یا وب‌سایت‌های پربازدید مانند فروشگاه‌های آنلاین، کاربران بیشتری دارند و نیاز به منابع بیشتری هم خواهند داشت. وب‌سایت این دسته از شرکت‌ها به صورت کاملاً اختصاصی بر روی یک سرورکه میتواند سرور hp باشد میزبانی می‌شود.

انواع سرور hp

همان‌طور که اشاره شد، سرور ازانواع قطعات سخت ‌افزاری خاصی تشکیل شده که بهترین عملکرد از آن انتظار میرود. سرور از یک یا دو پردازنده‌ی قدرت‌مند با چندین هسته فیزیکی و مجازی، فضای رم زیاد و هارد‌دیسک با ظرفیت ده‌ها ترابایت، تشکیل میشود. سرورها از لحاظ قرارگیری در محل رک به 2 دسته کلی ML Series و DL Series تقسیم شده که برای کسب و کارهای کوچک و روبه رشد انعطاف پذیر هستند. سرورهای خانواده ML از نوع استاده یا Tower و سرورهای خانواده DL از نوع رکمونت میباشند. در محیط هایی که محل فضای رک در دسترس نمی باشد خرید سرور hp سری ML گزینه مناسبی میباشد.

سری DL

سرور hp در دسته بندی سری DL را میتوان در بین پراهمیت ترین و پرفروش ترین سرورهایی hp قرار دارد که در ایران وجود دارد. طریقه استفاده از این سرور به صورت درون رک است. قابلیت های مختلفی را میتوانید در این سری از سرورها مشاهده نمایید که از جمله آن ها میتوان انعطاف پذیری و همچنین قابلیت ارتقاء آن اشاره کرد. برای جای دادن این سرورها در درون رک باید آن ها را در حالت افقی قرار داد. این سری نیز مدل های مخصوص به خود را دارد که از جمله آن ها میتوان موارد زیر را نام برد:

  • hpE DL100
  • hpE DL300
  • hpE DL500

یکی از محبوبترین سرورهای hp که بیشتر برای مصارف هاستینگ در دیتاسنترها استفاده می شود سرور hp DL360 G10 است که تنها یک یونیت فضای رک را اشغال می کند. در دیتاسنترها و محل هایی که محدودیت فضای اشغال رک وجود دارد خرید سرور hp DL360 G10 از نظر اقتصادی انتخاب مناسبی می باشد.

سری ML

یکی از انعطاف پذیرترین محصولات سرور hp سری ML می باشد که از قابلیت ارتقاء بهرهمند است. سازمان ها و شرکت های مختلفی که شعبه های متعددی را از خود تاسیس کرده اند، مناسب ترین کاندید برای استفاده از این سری ها به شمار می روند. برای راه اندازی و نصب این سری از سرورها هیچگونه نیازی به رک نیست. سرورهای سری ML نیز چندین نوع را به خود اختصاص داده اند که از مهم ترین آن ها میتوان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • hpE ML30
  • hpE ML350
  • hpE ML150

در نظر داشته باشید که سرور hp سری ML تاثیرگذاری خاص خود را بر روی کسب و کارها داشته است. برای خرید سرور hp بهتر است بدانید که مهم ترین و پرفروش ترین سری ML300، سرور hp ML350 G10 می باشد.

یکی از مقرون به صرفه ترین سرورهای کمپانی اچ پی سرور hp ML30 G10 می باشد که با قابلیت رو به رشد بودن خود بستر مناسبی جهت ذخیره سازی و پردازش اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرده است. قیمت سرور اچ پی hp ML30 G10 برای کسب و کارهای کوچک روبه رشد مناسب است. سرور hp M30 G10 از این حیث در مقایسه با سایر رقبا پیشتاز می باشد.

قیمت سرور hp

یکی دیگر از مواردی که اهمیت خاص خودش را دارد، قیمت سرور hp است. برای سرورهای hp نمیتوان یک قیمت مشخص شده ای را در نظر گرفت. چرا که هر کدام از آن ها از این قابلیت برخوردار هستند تا ویژگی های متعددی را از خودشان به نمایش بگذارند. برخی این مشخصات بسیار فنی هستند. به همین علت قیمت آن ها با یک دیگر متفاوت هستند. و برای برخی آن ها باید هزینه های بالاتر و برای گزینه های دیگر هزینه های کمتری را پرداخت کنید. تنوع سخت افزاری انواع سرورها بسیار زیاد است. همین مورد نیز در بین عوامل و پارامترهای تاثیرگذار در قیمت نهایی سرور اچ پی به حساب می آید.

منبع : تجارت سرور پارسه

SAMSUNG sm863 خرید, SAMSUNG sm863 درایور, SAMSUNG sm863 راهنمای خرید, SAMSUNG sm863 راهنمای نصب, SAMSUNG sm863 رنگ بندی, SAMSUNG sm863 عکس, SAMSUNG sm863 فروش, SAMSUNG ssd sm863 قیمت, SAMSUNG sm863 مشخصات, SAMSUNG sm863 مشخصات فنی, SAMSUNG sm863 مقایسه, Samsung ssd sm863 نقد و بررسی, SM863 بنچمارک, SM863 بهترین قیمت, SM863 تصاویر, SM863 خرید, SM863 عکس, SM863 فروش, SM863 قیمت, SM863 مشخصات, SM863 مشخصات فنی, SM863 مقایسه, SM863 نقد و بررسی, اس اس دی سامسونگ, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت بنچمارک, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت بهترین قیمت, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت تصاویر, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت خرید, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت درایور, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت راهنمای خرید, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت راهنمای نصب, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت رنگ بندی, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت عکس, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت فروش, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت قیمت, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت مشخصات, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت مشخصات فنی, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت مقایسه, اس اس دی سامسونگ sm863 960gbگیگابایت نقد و بررسی, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت بنچمارک, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت بهترین قیمت, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت تصاویر, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت خرید, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت عکس, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت فروش, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت مشخصات, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت مقایسه, اس اس دی سامسونگ SM863 با ظرفیت 480 گیگابایت نقد و بررسی, خرید اس اس دی, خرید هارد اس اس دی, فروش اس اس دی, قیمت Samsung ssd , قیمت اس اس دی, قیمت اس اس دی سامسونگ, لیست قیمت Samsung, لیست قیمت اس اس دی Samsung ssd, مشخصات فنی اس دی, مشخصات هارد, نمایندگی فروش Samsung, نمایندگی فروش سامسونگ